سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

ایران آفتاب

خدایا ! حقایق را چنانکه هست به مابنمای . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 1

سرویس سیاسی جهان ـ جابر سعادتی صدر: آقای هاشمی رفسنجانی روز گذشته طی دیداری از "حرمت شکنی گروهی اندک ولی متشکل و البته نامشخص" نسبت به نوه حضرت امام(ره) به شدت گلایه و انتقاد کرد.

وی این موضوع را "استبداد عوام" توصیف و عنوان کرد که این رفتارهای افراطی "به اصل نظام آسیب می‌زند."

گذشته از این اظهارات هاشمی و ادعای حرمت شکنی نسبت به نوه امام(ره)، قطعا اقشار مختلف مردم هرگونه توهین به بیت مکرم حضرت امام(ره) را محکوم می کنند و ملت بزرگ و انقلابی ایران به خاطر شدت عشق و علاقه ای که به حضرت امام راحل دارند، به هیچ وجه اسائه ادب به بیت ایشان را نیز تایید نخواهند کرد.

ممکن است عده ای به اشتباه شعارهای تند سر داده باشند اما آنچه در این میان قابل تامل است، مواضع صریح هاشمی رفسنجانی در این خصوص است که شعار دادن توده های عزادار مردمی در سالگرد رحلت امام (ره) در اثنای سخنان سید حسن خمینی آن هم با مضامینی مانند "ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند" را حمل بر توهین و حرمت شکنی "گروهی اندک ولی متشکل و البته نامشخص" کرده است و از آن به عنوان "نمود بارز استبداد عوام" یاد کرده است.

حال واقعا جای این سؤال وجود دارد که اگر از نظر هاشمی رفسنجانی شعار دادن در هنگام سخنرانی سید حسن خمینی (باتوجه به سابقه ذهنی که مردم از مواضع و کردار سید حسن دارند) آن هم با مضامینی که ذکر شد، توهین و حرمت شکنی در حدی است که "اگر جلوی آن گرفته نشود به اصل نظام آسیب می‌زند"؛ پس تکلیف "استبداد خواص" چه می شود؟ رفتار و کردار سران فتنه در جریان فتنه 88 و مواضع هاشمی در آن مقطع زمانی را چه باید توصیف کرد؟!

اگر طرح چند شعار با مضامینی در دفاع از نظام و انقلاب ـ گذشته از درستی یا نادرستی محل طرح این شعارها ـ حرمت شکنی محسوب می شود که می تواند به اصل نظام آسیب برساند! پس در مورد جنگ تمام عیار فتنه گران داخلی با همراهی صریح و آشکار دشمنان خارجی این نظام از جمله رژیم صهیونیستی و آمریکا در جریان فتنه 88 برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران چه باید گفت؟!

آیا جناب آقای هاشمی رفسنجانی در آن مقطع زمانی حساس نیز برای این نظام احساس خطر کرد و این چنین که امروز به دلیل طرح چند شعار در خود احساس تکلیف کرده که به میدان دفاع از نظام و انقلاب(!) وارد شود، در فتنه 88 و در مقطعی که ندای "این عمار" مقام معظم رهبری بلند بود، وارد معرکه دفاع از اصل نظام و انقلاب شد؟!

زمانی که در حوادث پس از انتخابات 88، خیابان های تهران در آتش دشمنان این ملت و نظام می سوخت و دولتمردان رژیم صهیونیستی و آمریکا به صراحت از "براندازی" این نظام با استفاده از فرصت فتنه 88 دم می زدند و یک ائتلاف همه جانبه بین دشمنان و فتنه گران داخلی با دشمنان قسم خورده خارجی نظام ایجاد شده بود، موضع و عملکرد جناب آقای هاشمی رفسنجانی چگونه بود؟! آیا وی در آن روز بر علیه فتنه گران و دشمنان این نظام و مردم وارد عرصه شد و نقش خود را به عنوان یکی از یاران دیرین امام و مقام معظم رهبری ایفا کرد و یا در خطبه های نماز جمعه تیر 88 و در اوج آتش فتنه، ساز "تردید" در صحت انتخابات را کوک کرد و خواستار آزادی تمام فتنه گرانی شد که به علت حمله به جان، مال و ناموس مردم و محاربه با نظام در زندان به سر می بردند؟ و در ادامه هم بارها با فعالان فتنه تجدید دیدار و تلویحا و تصریحا از آنان اعلام حمایت کرد؟

آیا در نظر آقای هاشمی، حمله به اصل کیان نظام جمهوری اسلامی ایران و محاربه صریح دشمنان داخلی و خارجی در مقطع فتنه 88 با این انقلاب و مردم، به اندازه حرمت شکنی نسبت به سید حسن خمینی اهمیت نداشته و ندارد؟!

آیا دوام و بقای این نظام و انقلاب به افراد و اشخاص وابسته است که بر فرض توهین به این افراد و بنابر فرمایش هاشمی به اصل نظام آسیب وارد شود؟! و احتمالا پاسخ جناب آقای هاشمی به این پرسش مثبت است چرا که در غیر این صورت در فتنه 88 ملت ایران حداقل شاهد یک مورد از محکوم کردن فتنه گران و اقدامات آنها توسط وی می بودند اما با کمال تاسف مردم مظلوم و صبور این مرز و بوم که در تمام مقاطع در دفاع از این نظام و آرمان های آن سنگ تمام گذاشته اند، نه تنها شاهد محکوم کردن فتنه گران توسط هاشمی نبودند بلکه با چشمانی از حدقه بیرون زده شاهد نقش آفرینی برخی از اغتشاشات و آتش افروزی ها در معرکه فتنه 88 توسط نزدیکان نیز بودند.

در کمتر اغتشاش و تجمعات غیرقانونی پس از انتخابات 88 در تهران بود که چهره "فائزه هاشمی رفسنجانی" در میان آشوبگران رویت نشود و جمعیت آشوبگر حاضر در صحنه از ارشادات صریح او بر لزوم روشن نگه داشتن آتش فتنه بی نصیب مانده باشند.

البته ما نیز اظهارات جناب آقای هاشمی در تقبیح توهین به بیت امام(ره) را تایید می کنیم اما در کنار آن هرگز دفاع تمام عیار هاشمی از فرزندش مهدی هاشمی که چند صباحی پس از فتنه 88 راهی انگلیس شد را از خاطر نمی بریم؛ چطور جناب آقای هاشمی که قلبش برای این نظام، انقلاب و امام می تپد! وقتی شاهد نقش آفرینی برخی نزدیکان در تدارک حوادث پیش و  پس از انتخابات 88 و لطمه به اصل نظام بود و دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی مستندات متعددی از نقش وی در فتنه 88 ارائه کردند و حتی نمایشگاهی از این مستندات در وزارت اطلاعات نیز برپا شد اما با این وجود جناب آقای هاشمی، تمام قد از کرده فرزندش دفاع کرد و نگران "آسیب به اصل نظام" نشد؟!

شاید در آن مورد نیز جناب آقای هاشمی معتقد بود هرگونه انتساب اتهامی به مهدی هاشمی به معنای توهین و حرمت شکنی به انقلاب و استوانه های آن محسوب می شود کما این که در مورد اخیر نیز طرح چند شعار در محضر سید حسن خمینی را حرمت شکنی نسبت به بیت امام و باعث آسیب به اصل نظام دانسته اند!

جناب آقای هاشمی حتما مستحضرید که قلب ملت مومن و صبور ایران اسلامی هنوز از حادثه روز "عاشورای 88" و حرمت شکنی های غیرقابل وصف و بی شرمانه فتنه گران، شرحه شرحه و خون است؛ همان روز عاشورایی که فتنه گران به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین علیه السلام و مجالس عزای سالار شهیدان چه جسارت ها که زبان از شرح آن شرم دارد، نکردند و در حالی که ملت حسینی ایران در سوز آتش این جسارت بی شرمانه می سوختند، سران فتنه عبارت "امت خداجو" را برای این اقدام فتنه گران به کار بردند.

ملت انقلابی و بصیر ایران در آن روز و روزهای پس از آن دقایق و لحظه ها  را با خون دل می شمردند که یاران دیرین انقلاب و استوانه های این نظام و امثال آقای هاشمی لااقل زبان به محکومیت این اقدام شنیع و حرمت شکنانه باز کنند اما سکوت مدت دار هاشمی همچنان ادامه یافت.   

از سوی دیگر جای طرح این سؤال نیز وجود دارد که اگر شعار دادن در برابر سید حسن خمینی که سوالاتی درباره برخی عملکردهای وی وجود دارد، حرمت شکنی محسوب می شود، حکم جسارت های رنگارنگ سران جبهه اصلاحات که دست بر قضا مورد حمایت صریح امروز جناب آقای هاشمی هستند، چیست؟! 

جناب آقای هاشمی حتما جسارت به تمثال مبارک حضرت امام و آتش زدن آن در مقام چشمان منقلب و گریان مردم که حامیان واقعی این نظام بوده و هستند را به خاطر دارند و یا تاخت و تاز سران اصلاحات به اندیشه و آرمان های امام راحل در کوران حاکمیت سران اصلاحات و صدها مورد دیگر از این دست را نیز به خاطر دارند؛ راستی در آن مقطع زمانی، موضع شما در قبال آن اقدامات کینه توزانه نسبت به "امام عزیز امت" چه بود و آیا کسی کوچکترین صدایی در اعتراض به بانیان این اقدامات معاندانه از شما که امروز نگران آسیب به اصل نظام هستید، شنید؟!

نکته مهم دیگر اینکه همان طور که گفته شد، بیت مکرم امام خمینی(ره) مورد احترام مردم هستند اما به درستی که فرزندان امام(ره) فراتر از چند خانواده و به وسعت همه انقلابیون و عاشقان خمینی(ره) است و معیار نزدیکی به امام راحل و خط ایشان، نه نسبت فامیلی که عملکرد و رفتار اشخاص است. هرکه مواضعش به امام و آرمان هایش نزدیک تر باشد، به همان اندازه به خمینی کبیر نزدیک و خط امامی تر است؛ چنانکه بسیاری سید حسن نصرالله را به بواسطه عملکردش فرزند امام(ره) می دانند.

بگذریم؛ حکایت توهین و حرمت شکنی فتنه گران و معاندان با این نظام و انقلاب و شرح اقدامات کینه توزانه و براندازانه دشمنان داخلی و خارجی این انقلاب و نظام، داستان تلخ و پرغصه ای است که البته چشمان تیزبین و بابصیرت این مردم که ایستادگی خود بر سر اصول و آرمان های راستین امام و انقلاب را در مقاطع مختلف و حساس به اثبات رسانده اند، لحظه به لحظه آن را در صفحه ذهن خود به طور مجسم به ثبت رسانده اند و به خوبی مواضع، کردار و گفتار مدعیان دفاع از امام، نظام و انقلاب در مقاطع حساس را به خاطر دارند و در انتها اینکه "اگر در خانه کس است یک حرف بس است."

 نوشته شده توسط مجید در جمعه 91/3/19 و ساعت 1:30 عصر | نظرات دیگران()

به گزارش جهان به نقل از مشرق ، روز 16 اردیبهشت ماه ، مطلبی درباره یکی از شهدای عملیات والفجر 8 با عنوان «بسیجی لبنانی در عملیات والفجر هشت» در مشرق منتشر شد. مدتی پس از انتشار تصاویر مزار این شهید ، با خبر شدیم «ستاد پاسداشت شهدای نهضت جهانی اسلام» (استشهادیون) در پی یافتن نشانی از خانواده این شهید ، موفق شده است تصویری از این شهید را به دست آورده و نسخه ای از آن را برای نصب در تابلوی مزار این شهید آماده نماید. آن چه خواهید دید ، تصاویری است از لحظات نصب تصویر جدیدی از شهید محمد حسن هاشم ، بر فراز مرقد مطهرش.
از تمامی عزیزانی که با این شهید لبنانی آشنایی داشته و مطالبی از او در اختیار دارند ، خواهشمندیم ، گروه جهاد و مقاومت مشرق را بی اطلاع نگذارند.
امید آن که شفاعتش در روز حشر نصیبمان گردد.
روحمان با یادش شاد

















 نوشته شده توسط مجید در جمعه 91/3/19 و ساعت 1:27 عصر | نظرات دیگران()

اوایل خردادماه سال جاری بود که بار دیگر آقای هاشمی رفسنجانی تخریب علیه حضرت علامه مصباح یزدی را آغاز کرد. شایعه پراکنی هایی که نه تنها هیچ سند و پشتوانه ای ندارد و تا کنون بارها از سوی دلسوزان نظام و انقلاب و بزرگان حوزه تکذیب شده است بلکه این شیوه های غیراخلاقی باند هاشمی آنچنان ناکارآمد بوده که تاکنون هیچ گاه باعث نگردیده که مردم از علامه بصیر خود روی گردانند و دست به سوی فتنه و انحراف دراز کنند.

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، هاشمی رفسنجانی و سایت در حال حاضر فیلتر شده وی تا کنون بصورت مکرر تخریب ها و شایعات فراوانی را علیه حضرت علامه مصباح یزدی در جامعه و فضای رسانه ای کشور مطرح کرده اند تا شاید علاوه بر نجات و برون رفت از وضعیت وخیم ورشکستگی سیاسی خود، قدری از جایگاه و میزان محبوبیت روبه رشد حضرت علامه مصباح یزدی در بین مردم و نخبگان جامعه بکاهند اما این شیوه های رندانه نه تنها در نظام مقدس جمهوری اسلامی کارساز نیست بلکه تاریخ اثبات نموده که عمر این نوع رویکردها حتی در نظام های سکولار و غیردینی بسیار کوتاه و موقت می باشد.

بعد از پیروزی گسترده جبهه پایداری انقلاب اسلامی با هدایت حضرت علامه مصباح یزدی در اولین انتخابات پس از اعلام موجودیت این جبهه و راهیابی همه نمایندگان تهرانی این جبهه به مجلس نهم شورای اسلامی و در مقابل شکست واضح باند هاشمی رفسنجانی در انتخابات اخیر ، عوامل این باند بار دیگر حجم تخریب ها و شایعات علیه علامه مصباح یزدی را آغاز کردند و در این عرصه غیراخلاقی شخص آقای هاشمی رفسنجانی نیز که در فراق سایت فیلتر شده اش مجال کمتری برای شایعه پراکنی علیه مطهری زمانه یافته است، خود دست به کار شده و طی اظهاراتی از اعتدال خود و افراطی گری مخالفانش سخن به میان آورد.


 اوایل خردادماه جاری بود که هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از دانشجویان علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی افراطی‌گری را یکی از آفات لطمه‌زننده به اهداف انقلاب اسلامی خواند و مدعی شد: همیشه مشی اعتدال و پرهیز از افراط و تفریط انقلاب را به پیش برده است، ولی متأسفانه در مقاطعی شاهدیم کسانی که اعتقادی به مبارزه با شاه نداشتند و یا آن را بی‌فایده و غیرضروری برمی‌شمردند، امروز مستقیم و یا غیرمستقیم هدایت برخی گروه‌های افراطی و تندرو را در دست گرفته‌اند و برای کشور راه‌حل تجویز می‌کنند.

اقدام هاشمی رفسنجانی به منظور استفاده از شیوه های غیراخلاقی و تخریب علیه مخالفان خود اگرچه تا کنون مکررا با سعه صدر و سکوت حضرت علامه مصباح یزدی روبرو شده است اما از آنجا که نشان از برنامه ریزی جدید باندهای قدرت و ثروت برای جان گرفتنی دوباره می باشد، اینبار با واکنش صریح حضرت علامه مصباح یزدی روبرو شد.

علامه مصباح یزدی که در شناسایی جریانات فتنه و انحراف قبل از دیگران مشهور می باشد، اگرچه تا کنون برای مصلحت نظام و انقلاب در مقابل حجم گسترده تخریب ها و بداخلاقی ها باند هاشمی رفسنجانی سکوت پیشه کرده بود اما رویکرد جدید موسسین جریانات فتنه و انحرافی را برای نظام و انقلاب بسیار خطرناک دیده از همین رو در مقابل برنامه ریزی جدید این جریانات نکته ای کلیدی را مطرح کردند.

" مصادره انقلاب به سود منافع خود" همان موضوع مهم و قابل توجهی بوده که باندهای فتنه و انحراف اخیرا در صدد تحقق آن می باشند و علامه مصباح یزدی بعنوان مطهری زمان صریحا از برنامه ریزی برخی جریانات در این راستا سخن به میان می آورد.

حضرت علامه مصباح یزدی از اساتید عالی حوزه علمیه قم در اینباره گفت: همانطور که در دوران مبارزه با رژیم ستمشاهی کسانی صداقت نداشته و به دنبال کسب قدرت بودند امروز نیز عده ای به دنبال مصادره انقلاب به سود منافع خود هستند. 


به گزارش بی باک ، علامه مصباح یزدی در جمع پاسداران مجتمع آموزشی امام علی(ع) اصفهان افزود: در زمان انقلاب حتی کسانی بودند که امام(ره) را به عنوان ایدئولوگ انقلاب قبول نداشته و صرفا ایشان را وسیله ای برای اسقاط شاه می دانستند.

علامه مصباح یزدی ادامه داد: پس از انقلاب برخی از همین افراد به پست های مهمی در نظام دست پیدا کردند و اکنون نیز منتظر فرصت هستند.

 وی گفت: در زمان صدر اسلام نیز عده ای به ظاهر مسلمان حکومت نبوی را در قالب رقابت های سیاسی عادی ارزیابی می کردند و به دنبال بازستاندن قدرت از بنی هاشم بودند.


علامه مصباح یزدی با بیان اینکه عزت در دست خداوند است، ادامه داد: خداوند کسانی را که دوست دارد و آنان نیز خداوند را دوست می دارند عزیز می کند.

وی گفت: کسانی که امام(ره) را دوست داشتند و به او عشق می ورزیدند منتظر دستور او نبودند بلکه به دنبال کشف میل او بودند همانطور که سید حسن نصرالله به بنده گفت که ما منتظر دستور رهبر معظم انقلاب نمی مانیم بلکه به دنبال کشف سلیقه و میل ایشان هستیم.

علامه مصباح یزدی با بیان اینکه کسانی که در راه حق استوار هستند نسبت به دشمنان سرسخت و بی اعتنا و نسبت به خدا و یاران او متواضع و خاضع هستند ادامه داد: این افراد جهادگر در راه خدا بوده و مشتاق شهادت در راه او هستند.

وی در پایان تصریح کرد: شهادت می دهم که ملت ایران از مصادیق افراد استوار در راه حق بوده و امروز نیز عشق آنان را به امامی که سالهاست از دنیا رفته پیوند می زند و هنوز در سوگ او می سوزند.

 نوشته شده توسط مجید در جمعه 91/3/19 و ساعت 11:39 صبح | نظرات دیگران()

به گزارش جهان به نقل از فارس، به دنبال برگزاری مسابقات مستهجن یوروویژن در باکو، که اعتراض مسلمانان جمهوری آذربایجان و کشورهای همسایه را در پی داشت، این بار "الهام علی‌اف" در اقدامی شگرف و شرم‌آور به مناسبت روز استقلال جمهوری آذربایجان از نمادی پرده‌برداری کرد که به "آبلیسک" یا آلت شیطان شهرت دارد.

پرده‌برداری از این مجسمه که به نماد شیطان‌پرستان و فراماسونرها شهرت دارد، در کشوری که بیش از 85 درصد آن را شیعیان تشکیل می‌دهند، بهت مردم باکو و کارشناسان منطقه را برانگیخته است.

دولت الهام علی‌اف در چند سال گذشته اقدامات ضد دینی و ضد شیعی خود را به پشتوانه حضور فزاینده و سرطانی رژیم صهیونیستی در این کشور اسلامی افزایش داده است.

هفته گذشته نیز حدود 30 تن از ایادی حزب حاکم جمهوری آذربایجان طی اقدامی گستاخانه با تجمع در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران مقدسات جمهوری اسلامی و مراجع عظام تقلید را مورد هتک قرار دادند


 نوشته شده توسط مجید در دوشنبه 91/3/8 و ساعت 5:36 عصر | نظرات دیگران()

به گزارش جهان، شخصیت های مذهبی روایت های جالبی را از ارادت و علاقه علما و بزرگان علمی و دینی به رهبر معظم انقلاب بیان کرده اند که در ادامه برخی از آن ها را می خوانید:
 
تمجیداتم از رهبر انقلاب بسیار بجا بود
 
روزی خدمت علامه حسن زاده بودم و در مورد تعابیری همچون «قائد ولی وفی»، «رائد سائس وفی»، «مصداق بارز نرفع درجات من یشاء» و «دادار عالم و آدم همواره سالار و سرورم را سالم و مسرور دارد» و... که ایشان برای مقام معظم رهبری به کار برده‌اند، گفت‌وگو و سؤال کردم. چرا که آن زمان برخی نتوانستند این ستایش‌ها را تحمل کنند. ایشان فرمودند: این عناوین بسیار خوب و بجا بود.
حجت‌الاسلام حسن رمضانی از شاگردان علامه
 
 
نامه ای که آیت ا... العظمی بهجت(ره) به حضرت آقا نوشتند....
 
امام(ره) به حضرت آیت ا... خامنه‌ای فرموده‌ بودند که از آقای بهجت استفاده کنید. ایشان هم نامه‌ای می‌نویسند و به حاج آقا مصباح می‌دهند که این را شما لطف کنید و به‌ آقای بهجت بدهید.
 
البته آن طور که من اطلاع دارم، حاج آقا برای ثبت این مکاتبات حساس شرط می‌گذارند که من به شرطی نامه رسانی می‌کنم که نامه را ببینم و نسخه‌ای هم کپی کنم و نگه دارم.
 
حضرت آقا هم به دلیل علاقه خاصی که به آیت ا... مصباح داشتند، قبول می‌کنند. ظاهرا حضرت آقا تقاضای دستورالعمل داشتند که آیت ا... مصباح می‌آوردند و آیت ا... بهجت هم در پاسخ در مواقعی خودشان می‌نوشتند و در مواقعی هم به حاج آقا می‌فرمودند که این موارد را بنویسید و به ایشان تحویل بدهید...
 
تا این که امام از دنیا رفتند، یادم است ما مشهد بودیم که حاج آقا مصباح برای بیعت با آقا به تهران آمده بودند و از آن‌جا هم به مشهد آمدند. ما خدمت‌شان رسیدیم و از اوضاع پرسیدیم. حاج آقا فرمودند که برای بیعت خدمت آقا رفته بودم ولی خدا را شکر دست خالی نرفتم، چون آیت ا... بهجت یک نامه چهار صفحه‌ای برای حضرت آقا که تازه رهبر شده بودند، نوشتند.
 
شروع نامه هم این بود که بنده انتصاب حضرتعالی را به سمت مقام ولایت و رهبری تبریک عرض می‌کنم.... بعد آقا به آیت ا... مصباح فرموده بودند که تا حالا خیلی‌ها از مردم و مسؤولین با من بیعت کردند ولی هیچ کدام دلم را آرام نکرد که من در این جایگاه باید باشم یا نه؛ الا این نامه که خیالم را راحت کرد. چون می‌دانم ایشان اصلا بر مبنایی که دیگران ممکن است بنویسند و حرف بزنند، نمی‌نویسند و صحبت نمی‌کنند.
حجت الاسلام و المسلمین آقا تهرانی
 

 ادب ماندلا در برابر رهبری
 
حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی در سخنانی با اشاره به عظمت کار انقلاب می گوید: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران دارای رهبری آگاه و هوشمند است که یک سر و گردن بالاتر از رهبران جهان قرار دارد و این حرف بنده در دیدار رهبران سایر کشورهای جهان با مقام معظم رهبری کاملا مشهود است. به‌عنوان مثال نلسون ماندلا، پیرمرد 80 ساله، وقتی به دیدار رهبر انقلاب آمد، دو زانو مقابل ایشان نشست و ایشان را رهبر خود خطاب کرد.
 
 
دانا و متواضع

ایشان یک انسان متفکر، فرهیخته، دانا، بزرگوار، وارسته و متواضع است، همان گونه که شایسته یک رهبر است. در مورد آیت‌ا...خامنه‌ای باید بگویم که او پیرو امام خمینی(ره) است و امام خمینی(ره) هم پیرو امام علی(ع) بود. آیت‌ا... خامنه‌ای مردی بزرگ است و اگر این‌گونه نبود، به این مرتبه نمی‌رسید. ایشان انسانی بزرگ می‌باشد و ایران به خاطر وجود چنین شخصی باارزش است. من از همین جا آرزو می‌کنم که ایران در این زمان همان‌گونه که شایسته چنین مردی است، همراه با عدالت و اخلاق و همه خوبی‌ها باشد.
 جرج جرداق، نویسنده مشهور مسیحی
 
 شرط خواندنی برای دیدار رهبری
 
حضرت آیت‌ا... «سیدکاظم حائری»، از مراجع قم، وقتی به دیدار رهبری رفتند، اصرار داشتند، دست رهبری را ببوسند اما آقا اجازه ندادند. بعد از آن، آقا به دیدار ایشان رفتند و به گفته حجت‌الاسلام «مروی»، آیت‌ا... حائری، در تماسی اعلام شرط کردند که اگر ملتزم به یک شرط می‌شوید، بازدید آقا را قبول می‌کنم و آن شرط این بود که دست آقا را ببوسد و بالاخره به زور دست آقا را بوسید.
آیت‌ا... علم الهدی، عضو مجلس خبرگان
 
عشق به امت اسلامی
 
زمانی که با امام خامنه‌ای دیدار کردم، در صحبت‌ها و برخورد ایشان عشق و علاقه به امت اسلامی را می‌دیدم. این علاقه را ایشان به خوبی با جملات و سخنرانی عربی منتقل می‌کردند و همچنین عشق امام خامنه‌ای به انقلاب مردم مصر بسیار زیبا بود. صحبت‌ها و توصیه‌های ایشان از علم و شناخت نشأت گرفته بود و برخلاف حاکمان کشورهای عربی، نسبت به مسائل بی‌تفاوت نیستند.
 
من اصرار دارم که از لفظ «سید القائد، الامام الخامنه‌ای» استفاده کنم؛ زیرا بعد از امام خمینی ایشان امامت و رهبری امت اسلامی را بر عهده دارند. هنگامی که ما به پیشنماز یک مسجد می‌گوییم امام جماعت، به خاطر این است که یک عده‌‌ای از نمازگزاران را امامت می‌کند، زمانی که من می‌گویم امام خامنه‌ای، به این خاطر است که ایشان یک امت اسلامی را رهبری و هدایت می‌کنند. ایشان بعد از امام خمینی آمده‌اند و حامل همان پیام‌ها و رهنمودها هستند.
دکتر کمال هلباوی، از رهبران اخوان المسلمین
 
منبع : هفته نامه پرتو سخن


 نوشته شده توسط مجید در دوشنبه 91/3/8 و ساعت 5:27 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 13
مجموع بازدیدها: 396238
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
> دانشجویان حامی جبهه پایداری - حامیان جبهه پایداری در فضای مجازی