سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

ایران آفتاب

دانش را بجویید هرچند در ژرفای دریا فرو روید و خونتان بریزد . [امام صادق علیه السلام]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 1

محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای مرکزی حزب منحل شده ی اعتماد ملی از منع دیدار افراد با مهدی کروبی خبر می‌دهد.
به گزارش صراط حق شناس در حالی این خبر را در گفتگو با سایت دویچه وله اعلام کرده است که مشخص نیست چه کسانی هنوز رغبت دارند تا با وجود اقدامات مضحک صورت گرفته توسط نفر پنجم انتخابات ریاست جمهوری با وی دیدار داشته باشند؟!
عضو شورای مرکزی اعتماد ملی در تشریح دلایل ممنوعیت دیدار با شیخ با مزه ی اصلاحات را مسائل پیش آمده در ماه مبارک رمضان و تجمع مردم در مقابل منزل وی را بیان داشته است


 نوشته شده توسط مجید در چهارشنبه 89/6/31 و ساعت 10:11 عصر | نظرات دیگران()

حمید رسایی در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه باید علت دیدار خانواده های زندانیان فتنه با هاشمی و محرمانه بودن محتوای آن را واکاوی کرد، گفت: دیدار خانواده فتنه گران با هاشمی رفسنجانی در حقیقت به دلیل فشاری است که این خانواده ها به هاشمی رفسنجانی می آورند . آنان از هاشمی مطالبه می کنند تا پاسخگو باشد، زیرا آنان به تصور خود راس فتنه را هاشمی رفسنجانی می دانند.

رسایی افزود: این افراد به دلیل عملکرد خانواده هاشمی، وی را منشا فتنه می دانند از این رو در این دیدارها بیان می کنند که فرزندان و خانواده های ما با طراحی ها و برنامه ریزی های فرزندان شما به خیابان ها آمده اند، با حمایت شما ادعای تقلب را مطرح کرده اند و نامه بدون سلام و والسلام شما مهمترین عامل در به خیابان آوردن ما بوده و از او می خواهند که جوابگو باشد.

وی اظهار داشت که خانواده های زندانیان فتنه در این دیدارها به هاشمی می گویند که چرا باید فرزندان و همسران ما در زندان باشند ولی فرزندان و بستگان شما که از طراحان اصلی فتنه بودند در دبی و لندن به راحتی مشغول زندگی باشند.

رسایی با بیان این که مطمئنا متن کامل این دیدارها هیچ گاه منتشر نمی شود گفت: هاشمی از طرف خانواده های آنان تحت فشار است و این افراد در این جلسات به هاشمی اعتراض می کنند که چرا او ادعاهای دروغ را مورد حمایت قرار داد و باعث شد که عده ای به دلیل اعتماد به او که جایگاهی در نظام داشت ، دست به اقدامات ساختارشکنانه بزنند.
وی گفت: حرف خانواده های زندانیان فتنه این است که چرا تنها آنان باید هزینه بپردازند و فرزندان فردی مثل هاشمی که سردمدار فتنه بودند باید در بهترین موقعیت ها در کشورهای خارجی زندگی کنند.

رسایی همچنین با اشاره به یک رفتار دیگر هاشمی که وی معمولا قبل از برگزاری اجلاس های خبرگان مواضعی اتخاذ می کند و بعد از اجلاس مواضع دیگر، گفت: در گذشته هم شاهد بودیم که هاشمی معمولا بعد از اجلاس خبرگان این ملاقات ها را صورت می دهد ومواضعی می گیرد که در شان او نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اعضای مجلس خبرگان باید این مساله را مورد توجه قرار دهند که چرا هاشمی قبل از اجلاس خبرگان یک موضع دارد ولی پس از آن موضع اصلی خود را آشکار می کند.

رسایی تاکید کرد که هاشمی نیز قصد دارد با جاخالی دادن این فشارها را به رهبری انقلاب منتقل کند و به جای محاکمه فرزندانش به دنبال آزادی بقیه فتنه گران است اما ما خیرخواهانه معتقدیم از آنجا که رهبری فرموده اند مانند امام امت به کسی باج نمی دهند، بهترین اقدام این است که وی فرزندان فتنه گر خود را تحویل مقامات قضایی دهد تا خانواده زندانیان هم احساس عدالت کنند و فشارها از هاشمی رفسنجانی برداشته شود


 نوشته شده توسط مجید در چهارشنبه 89/6/31 و ساعت 10:7 عصر | نظرات دیگران()

سایت ضد انقلابی جرس که از لندن مدیریت می شود، در خبر خود به نقل از آقای هاشمی رفسنجانی نوشته که وی احکام صادر شده برای فتنه گران را "جائرانه" خوانده و گفته است: من به واسطه زندان در زمان شاه حال شما را درک می کنم.
گفتنی است که جزئیات دیدار اردیبهشت ماه امسال رئیس مجمع تشخیص با متهمان ناآرامی‌های فتنه 88 را هم سایت وزیر ارشاد دولت اصلاحات منتشر کرده بود. آقای هاشمی در آن دیدار متهمان فتنه 88 را به استقامت فراخوانده بود.
ملاقات های آشکار و پنهان رئیس مجمع تشخیص با متهمان فتنه و نزدیکان آنان، وی را در معرض انتقادات تند مخالفان جریان فتنه قرار داده است.
بر همین اساس پیش بینی می شود که دیدار روز گذشته او و جزئیاتی که در آن مطرح شده هم، بر انتقادات وارد شده به آقای هاشمی اضافه کند


 نوشته شده توسط مجید در چهارشنبه 89/6/31 و ساعت 4:0 عصر | نظرات دیگران()

به گزارش شبکه ایران، نشریه اینترنتی «پیک نت» وابسته به بقایای حزب توده که پسر عیسی سحرخیز از عوامل میدانی حوادث پس از انتخابات در این نشریه نقش مدیریت اجرایی را دارد با اشاره به جوک‌های ساخته شده درباره کروبی نوشت: عوامل کودتا با ارسال جوک‌های لری تلاش می‌کنند نظر مردم را نسبت به کروبی تغییر دهند و شجاعت‌های او را ساده لوحی جلوه دهند و این یک جنگ روانی است که علیه کروبی به راه انداخته‌اند. 

بنابر گزارش رسالت، پیک نت از هواداران جنبش سبز خواست اگر جوکی علیه کروبی برای آنها ارسال شد آن را به سرعت پاک کرده و برای سایرین نفرستند!
 
حمایت سایت هتاک به اسلام و انقلاب از عنصری مانند کروبی باید علامتی روشن برای نادرستی مسیر وی باشد و کروبی دریابد که چه رفتاری داشته که رسواترین رسانه‌های مخالف نظام و امام و انقلاب برای وی کف و سوت می‌زنند و او را برای مقابله با نظام و مردم مورد تشویق قرار می‌دهند!
 
گفتنی است روز گذشته حسین کروبی پسر مهدی کروبی رد مقام دفاع از نامه پدرش به هاشمی رفسنجانی تحت این عنوان که پدرم دلسوز هاشمی است و او باید  هر چه زودتر راه خود را تغییر دهد و به آغوش مردم بازگردد خطاب به کسانی که در مورد بیماری پدرش شایعه سازی می‌کنند گفته بود: پدر من لر است و به این سادگی‌ها مریض نمی‌شود. و هر روز صبح نیم ساعت ورزش می‌کند و لاز من که پسر او هستم سرحال‌تر است.

 نوشته شده توسط مجید در چهارشنبه 89/6/31 و ساعت 3:59 عصر | نظرات دیگران()

 سید" محمد جواد ابطحی" روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به مواضع هاشمی رفسنجانی پس از انقلاب، گفت: او باید بداند سیاست یکی به نعل زدن و یکی به میخ کوبیدن در عالم سیاست جوابگو نیست و او باید موضع اصلی اش را بیان کند.

وی با بیان این که سران فتنه در نظر مردم بی اعتبار شده اند اظهار داشت که همگان به این امر واقف هستند که سران فتنه حکم مردگان سیاسی را یافته اند.

ابطحی گفت: آنان برای این که بگویند ما زنده ایم، چکش را به دست هاشمی داده اند و به یکدیگر لبخند می زنند.

نماینده مردم خمینی شهر گفت: هاشمی باید بداند کار او کمک به انقلاب نیست بلکه کمک به ضد انقلاب است.

ابطحی افزود: این جای تاسف دارد که هاشمی در خصوص کسانی قول مساعدت یاری می دهد که این همه خسارت به نظام وارد کرده اند.

وی گفت: هاشمی روزهای پیری را می گذراند و دچار فراموشی شده و صحبت های امام را از یاد برده است که حفظ نظام جزو اوجب واجبات است


 نوشته شده توسط مجید در چهارشنبه 89/6/31 و ساعت 3:58 عصر | نظرات دیگران()

در نظر اول شاید به نظر بیاید که این عکسی از یک خیابان در ایران است اما به هیچ وجه این طور نیست. این عکس متعلق به جنوب لبنان در در جاده ای منتهی به روستای «کفرا» می باشد. الحق که جای حسرت خوردن دارد.

kafra1.jpg


kafra2.jpg



 نوشته شده توسط مجید در چهارشنبه 89/6/31 و ساعت 3:57 عصر | نظرات دیگران()

به گزارش خبرگزاری فارس، در پی شکایت فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از مدیر مسئول سابق «وطن امروز»، 3 روز به مهرداد بذرپاش فرصت داده شده تا به دادسرای کارکنان دولت مراجعه کند.

مهدی هاشمی شکایت خود از بذرپاش را به صورت وکالتی انجام داده و این در حالی است که تاکنون در سفارتخانه ایران در لندن برای امضای نسخه اصلی شکایت خود حضور پیدا نکرده و شکایت وی به استناد تصویر وکالتنامه وی دنبال می‌شود.

این شکایت در حالی صورت می‌گیرد که مهدی هاشمی بیش از یک سال است از کشور خارج شده و پس از احضار از سوی قوه قضائیه به عنوان متهم حوادث سال 88 تاکنون به کشور مراجعه نکرده و تحت تعقیب قضایی محسوب می‌شود


 نوشته شده توسط مجید در سه شنبه 89/6/30 و ساعت 11:17 عصر | نظرات دیگران()

این روزها رسانه های فرانسه جنجال تازه ای را بر سر ارتباطات خاص همسر رئیس جمهوری این کشور آغاز کرده اند. این جنجال ها پس از افشاگری روزنامه مشهور لیبراسیون درباره روابط ویژه کارلا برونی شدت بیشتری گرفته است و روزی نیست که مطلب تازه ای در این باره در رسانه های فرانسه منتشر نشود. 

البته عمده اقدامات برونی تاکنون در ملا عام و در حضور مطبوعات بوده و هیچ جای نگرانی بابت برای افشای کارهای او نیست و فتوای مربوط به امور نکوهیده در خفا برایش جایز نیست. فقط یک سرچ کوچولو در گوگل نیاز می باشد.

اخبار این جنجال ها به کاخ الیزه هم رسید و مسئوولان الیزه در بیانیه ای از رسانه ها خواسته اند تا وارد زندگی خصوصی رئیس جمهوری این کشور نشوند. 


                        
                           یکی از دوستان همسر رئیس جمهور فرانسه
 نوشته شده توسط مجید در سه شنبه 89/6/30 و ساعت 11:16 عصر | نظرات دیگران()

به گزارش رجانیوز، در این جلسه که با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های همسر تاج‌زاده برگزار شد، هاشمی به سخنان حاضران که عمدتاً بر مبنای متهم کردن دستگاه‌های امنیتی و قضایی متمرکز بود، گوش داد و آنچنان که در خبر منتشر شده از سوی دفتر وی آمده است، آن‌ها را به صبر و متانت فراخواند.

در بخشی از اظهارات نقل شده از هاشمی که به تیتر بیشتر رسانه‌های حامی فتنه سال قبل نیز تبدیل شد، وی گفت که اگر بخواهم خواسته شما را به مأموران منتقل کنم مطمئن نیستم جواب مساعد بگیرم و شاید نتیجه عکس بدهد. ولی خواسته‌های شما را خدمت رهبری پیگیرم و امیدوارم بی‌نتیجه نباشد!

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داده است: مقام معظم رهبری درخصوص اعمال قانون و تسریع در رسیدگی و حقوق قانونی آن‌ها در زندان دستورات مناسبی صادر کرده بودند که می‌تواند بسیاری از مشکلات حاضر را رفع نماید.

در خبر کوتاهی که دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت از این دیدار سه ساعت و نیمه منتشر کرده، هیچ اشاره‌ای به این مسئله نشده است که هاشمی فتنه‌انگیزی‌های این زندانیان را محکوم کرده باشد.

هنوز از واکنش دستگاه قضایی به این مداخله آقای هاشمی در وظایف این قوه و اظهارنظرهایی مبنی بر اینکه " اگر بخواهم خواسته شما را به مأموران منتقل کنم مطمئن نیستم جواب مساعد بگیرم و شاید نتیجه عکس بدهد"، خبری در دست نیست.

فخرالسادات محتشمی‌پور در حالی میاندار این دیدار بود که طی ماه‌های گذشته نامه‌هایی با محتوای سراسر کذب به رهبری و رئیس قوه قضائیه در مورد وضعیت همسرش منتشر کرده است و به‌طور مرتب اظهارات بی‌پایه‌ای را  به نقل از مصطفی تاج‌زاده همسرش در رسانه‌ها منتشر می‌کند.

آقای هاشمی در حالی با برگزاری این دیدار موافقت کرده است که مهدی فرزند وی بیش از یک سال است از کشور خارج شده و علی‌رغم ابلاغ احضاریه قضایی به وی، از بازگشت به کشور خودداری می‌کند و عملاً حکم یک متهم فراری را دارد.

همچنین فائزه هاشمی نیز علی‌رغم حضور در تجمعات غیرقانونی 25 خرداد، میدان ونک، 30 خرداد، روز عاشورا، اظهارنظرهای تحریک‌آمیز و موهن به‌دلیل قرار گرفتن در حریم امن پدر خود تاکنون حتی احضار نیز نشده است.

مهدی کروبی نیز هفته گذشته در نامه‌ای به هاشمی از او خواسته بود در آستانه اجلاس خبرگان رهبری در مورد صلاحیت رهبری بررسی‌هایی انجام دهد. کروبی سال گذشته هم در نامه‌ای به هاشمی از او خواست تا به شنیده‌ها در مورد تجاوز جنسی به زندانیان تحقیق کند. ادعای بی‌پایه‌ای که هاشمی در قبال آن مشابه نامه اخیر سکوت معناداری کرد.

تعداد زیادی از ناظران سیاسی نقش آقای اکبر هاشمی رفسنجانی در حوادث سال گذشته را کاملاً مؤثر می‌دانند.


 نوشته شده توسط مجید در سه شنبه 89/6/30 و ساعت 11:14 عصر | نظرات دیگران()

“جزیره”، “مجنون” چشمان تو بود و مژه های بلندت، مژده می داد به من که تو لیلایی. امسال مضاعف شدی “همت”، نزد “آقا”. راستش را بگو؛ خدا کی و کجا سرمه بر چشمانت کشید؟ “طلائیه” یعنی تلالو نگاه تو و من در جنوب هنوز هم دنبال سر تو می گردم. خوب شد چشمت را جا گذاشتی در افق و سرت را در خیبر. داغ دل ما وجه تسمیه رقیه است و در همین فتنه ای که گذشت عده ای که بسیجی نبودند، به تو گفتند؛ بسیجی واقعی. ما حاضریم با اسم تو، ما را بکوبند. این نهایت عشق ماست به سردار خیبر. ما دیوانه چشمان تواییم؛ بگذار با اسم تو، ما را بکوبند. به جایی برنمی خورد. تو حاضر بودی آب بخوری در پوتین ما و ما عشق می کنیم، نام تو را بر سر ما می زنند. تاج سر مایی ای سردار خیبر. بگذار همت را بر سر ما محکم تر بکوبند. تو اما خوب زمانی پر کشیدی. سنگر تو در سه راه شهادت بود، نه سه راه جمهوری. دشمن ما زیاد با امام عکس دارد. بعثی نیست. بعضی از تتمه خط امام است. تو راحت با تفنگ می کشتی عراقی ها را و کسی هم خشونت طلب صدایت نمی کرد اما ما بر سر آشوبگر عاشورا هم که باتوم خواباندیم، به ما گفت؛ “بسیجی واقعی، همت بود و باکری”. نمی دانی، چه لذتی دارد وقتی به نام تو به ما زخم زبان می زنند. به نام امام هم به تو می گفتند منافق. یادت هست؟ به نام طالقانی به تو می گفتند تندرو و به نام بهشتی به تو می گفتند لیبرال. یادت هست؟ به نام تو اگر به ما نیش نزنند، باید در بسیجی بودن مان شک کنیم. ما متوسلیم به متوسلیان تو. کاش به نام برادر احمد هم یکی پیدا می شد و شعاری می ساخت و می کوباند بر سر ما. کوتاه شده این سایه، سالهاست از سر ما. دیر کرده. همیشه نرفته، برمی گشت. دیر کرده. پرستویی نبود که دیوانه بهار باشد. بهار را احمد، دیوانه خود کرده بود و برادران دستواره را هم. قوجه ای را هم. کریمی را هم. وزوایی را هم. ورامینی را هم. هر شهیدی که در قطعه 26 آرمیده است، دیوانه حاج احمد است. خود تو هم مجنون او بودی. دوکوهه را یادت هست؟ تو را در زمین صبحگاه، امر می کرد که حساب دست دیگر بچه ها بیاید. یادت هست؟ پشت بیسیم با آن صدای تودماغی ات یادت هست، چه می گفتی به احمد؟ انگار لیلی و مجنون داشتند عشق مخابره می کردند. یادت هست؟ بیسیم شما را الان به ما نمی دهند. می گویند؛ خشونت طلبی است. پای دشمن را نه به مهران که باز کردند به همین تهران اما اسلحه شما را به ما ندادند. می گویند؛ خشونت طلبی است. بگذار تفنگ تو را بکوبانند بر سر باتوم ما. بگذار سلاح گرم تو، دلگرم کند اسلحه سرد ما را. بگذار به نام تو، ما را بکوبند. بیمی نیست. عشق است. به نام محمد، مگر کم علی را کوبیدند؟ به نام خدا، مگر به رسول خدا شاعر نگفتند؟ بگذار به نام تو، ما را بکوبند. ما حق مان است. دیر به دنیا آمدیم. ما هم باید طرف حساب مان، بعثی ها می شدند، نه بعضی ها. ایراد از ماست که دشمن مان شناسنامه عراقی ندارد. ایرانی الاصل است و هر چه عکس بود، با امام گرفت. ما دیر به دنیا آمدیم. عکاس، قابش را بسته بود. ما جنگ ندیده ایم. چه کنیم؟ تو یک راهی جلوی پای ما قرار بده. سکوت کنیم، متهم می شویم به خیانت. حرف بزنیم، متهم می شویم به تندروی. اینجا برای هر پروانه ای که گرد شمع می گردد، یک حرف در می آورند. خوب زمانی بالت سوخت. تو را به این بهانه که چند عراقی را کشته بودی، پیکر بی سرت را غریبانه تشییع نکردند اما حسین غلام کبیری، گناهش این بود که بعثی ها او را نکشتند، بعضی ها او را کشتند. همت! جنگ تو را برادرکشی خواندند اما برادرکشی، جنگ ما بود. برادران ما را همان برادرانی کشتند که بیشتر از یوسف، با یعقوب عکس داشتند. حالا همین برادران، چاه فتنه را ول کرده اند و چسبیده اند به چاله کهریزک. هم غلام کبیری شهید است، هم بعضی ها و این وسط فقط لعنت بر بعثی ها. دشمن ما اگر ایرانی از آب در آمده، اگر برادر ماست، تقصیر خودمان است. ما دیر به دنیا آمدیم. تهمت برادرکشی را باید به ما می زدند. . همت! شهادت چه راحت بود در جنگ شما اما در جنگ ما، جراحت را یوسف برمی دارد و برای برادرانش کارت بنیاد شهید صادر می کنندمی بینی همت! جنگ ما کمی پیچیده است. خیلی راحت می توان گفت: “جزیره، مجنون چشمان تو بود” اما اینجا یهودای فتنه، چشم دیدن یوسف را ندارد و بیشتر از بنیامین، در خط یعقوب است. گیج می کند این فتنه آدم را. خدا رحم کند به کنعان ما. صد رحمت به برادران یوسف. دروغ گویان خوبی بودند. اینجا عده ای معتقدند؛ یوسف، گرگ را خورده. حرف هم بزنی، می گویند؛ ملاک، جذب حداکثری است، برادرکشی، بی بصیرتی است! اینجا به نام علی، عمار را می زنند و به نام ماه، ستاره را و به نام شمع، پروانه را. خوب وقتی همت، خار در چشم تو رفت. شهادتت مبارک اما استخوان، نه در گلو، که در بغض ماست. خار فرو رفته در اشک ما. به احمد بگو برگردد. کجا بگردد، دنبال پرستو، بهار؟ اینجا خار، خودش را برادر گل می داند. نگذار این شکوفه، میوه کوفه دهد. با تو هستم همت. بگو برگردد پرستو. پائیز نیامده، زرد شده ایم. باد نوزیده، افتاده ایم از درخت. مرگ برگ را نمی بینی سردار؟ با تو هستم. به احمد بگو برگردد. اینجا عده ای که دکترای بصیرت دارند، فکر می کنند چون دسته تیشه از چوب درخت است، پس تیشه با ریشه برادر است. کو آن سنگ غیرتی که بشکند این بصیرت شیشه ای را؟ متوسلیان من کجاست همت؟ من بهارم. دنبال یارم. بی پرستو، خواهم مرد

قطعه 26


 نوشته شده توسط مجید در دوشنبه 89/6/29 و ساعت 2:50 عصر | نظرات دیگران()
   1   2   3   4   5   >>   >
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 13
مجموع بازدیدها: 396240
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
> دانشجویان حامی جبهه پایداری - حامیان جبهه پایداری در فضای مجازی