سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

ایران آفتاب

چون خشمناک شوم ، کى خشم خود را فرو نشانم ؟ آنگاه که انتقام گرفتن نتوانم ، تا مرا گویند اگر شکیبا باشى بهتر یا آنگاه که توانم تا مرا گویند اگر ببخشایى نیکوتر . [نهج البلاغه]
 
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 14

اصلاح‌طلبانی مانند "عارف" تکلیف خود را با فتنه‌گران مشخص نمایند 

آقای روانبخش با اشاره به اینکه برخی از اصلاح طلبان باقی مانده در چارچوب نظام مانند محمدرضا عارف نیز باید مواضع خود را مشخص نمایند که چرا در فتنه 88 سکوت کردند، تصریح کرد: این افراد باید مشخص نمایند آیا آن فتنه را قبول داشتند یا نه، و اگر داشتند باید موضع مشخصی می گرفتند؛ همانطور که رهبر انقلاب فرموده بودند.

وی در عین حال گفت:  این اصلاح طلبان اگر می گویند قبول نداریم که فتنه بوده مشکل آنها دو برابر می شود. بنابراین اگر می خواهند با جذب حداکثری باشند  باید موضع خود را مشخص نموده و از سران فتنه تبری جویند.

هدف خاتمی از تغییر مواضع اخیرش بازگشت دوباره به قدرت است 

روانبخش در ادامه در مورد مواضع اخیر خاتمی با اشاره به اینکه خاتمی برای بازگشت دوباره به قدرت مواضعش را تغییر داده  تصریح کرد: این مسئله در حالی است که در صورت عدم موضع‌گیری علیه فتنه، نظام وی را قبول نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در جریان فتنه سال گذشته خاتمی حضور داشت و بیانیه می داد و حمایتش را اعلام می کرد، ادامه داد:  حتی مجمع روحانیون بیانیه ای داد که از سازمان منافقین نیز بدتر بود.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: اگر آنها بخواهند با این حرکت ها میان خود و فتنه گران تفکیک قائل شوند، ماهیت واقعی آنها را با اسناد و مدارک بر ملا می کنیم.

روانبخش در ادامه وضعیت کروبی را بدتر از موقعیت موسوی و خاتمی دانست و گفت: کروبی برای مواضعی که اتخاذ می‌کند، اصلا فکری نمی کند و هر حرفی را که می‌گویند بر زبان می‌آورد.

تقسیم کارسران فتنه برای حفظ حیات فتنه

این استاد دانشگاه و حوزه در ادامه در مورد رابطه سران فتنه با یگدیگر گفت: این افراد با هم جلسه گذاشته ولی در عین حال برای حفظ خود تقسیم بندی می کنند.

وی ادامه داد: قرار است موسوی و کروبی که کاملا سوخته هستند، به مواضع باطل خود بمانند و خاتمی و سایر افرادی که پشت پرده هستند مواضع نرمتری اتخاذ نمایند.

به گفته روانبخش موسوی و کروبی نیز راضی هستند تا خاتمی چنین موضعی بگیرد.

به پرونده فتنه‌گران رسیدگی شود

این پژوهشگر با اشاره به اینکه نظام تا امروز موضع خوبی نسبت به سران فتنه در پیش گرفته است، گفت: البته برخی دوست داشتند سران فتنه دستگیر شده و بت شوند که نظام این کار را انجام نداد و موضع خوبی گرفت که آنها را مطرح نکرد.

وی در عین حال تصریح کرد: اما خواست امروز مردم این است که چرا مهدی هاشمی را به ایران بر نمی گردانند و چرا موسوی و خاتمی رادستگیر نمی کنند.

روانبخش مطالبه عمومی را در حال حاضر دستگیری سران فتنه دانست و عنوان داشت: فرصت آن رسیده که دستگاه قضایی به وضعیت فتنه گرانی که آسیب زیادی به جامعه، انقلاب و نظام زدند رسیدگی نماید.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: از دستگاه قضایی انتظار می رود حالا که به حوادث کهریزک رسیدگی شده به پرونده فتنه گران نیز رسیدگی شود.

به گفته وی جالب است که به موضوع فرعی کهریزک رسیدگی می شود اما به موضوع اصلی که همان بحث فتنه گران بوده هنوز پرداخته نشده است.


 نوشته شده توسط مجید در سه شنبه 89/6/16 و ساعت 4:38 عصر | نظرات دیگران()

مدیر مرکز مطالعات و تدوین تاریخ ایران افزود: مقام معظم رهبری ‌در سال های گذشته در حوزه جنبش نرم افزاری فراخوانی کردند و عده ای هم به این دعوت پاسخ دادند، اما نتیجه ای مترتب بر این پاسخ مشاهده نشد.

سلیمی نمین با بیان اینکه کمتر شاهد رفع کاستی های موجود در زمینه علوم انسانی هستیم، ابراز داشت:‌ وقتی دانشگاه ما در حوزه علوم انسانی تولید کننده نباشد قطعا مصرف کننده خواهد بود، لذا چنانچه استاد سکولار از دانشگاه رانده شود در آینده دوباره تولید استاد سکولار خواهیم داشت؛ چرا که روند، روند مصرف گرایی است؛ استاد مصرف کننده در این زمینه تفکرات تولیدی در یک نظام سکولار را می پذیرد و ناخودآگاه با تفکری که آن را مصرف می کند، همرنگ و همجهت خواهد شد.

وی با اشاره به سیاست خالص سازی دانشگاه از استادان سکولار یادآور شد: متأسفانه آنچه که تا به حال از دانشگاه های دولتی طرد شده بلافاصله در دانشگاه آزاد جذب شده که این خود تناقضی آشکار است.

مدیر مرکز مطالعات و تدوین تاریخ ایران تصریح کرد: اگر نظام به این جمع بندی رسید که استادان سکولار در تولید اندیشه مشکل ایجاد می کنند، نباید این استادان بعد از طرد از یک دانشگاه، بلافاصله در دانشگاه آزاد به کارگیری شوند. این استادان در حال حاضر با دست باز تر و فراخ تر، تبلیغ مصرف کنندگی اندیشه غرب را در دانشگاه آزاد دنبال می کنند، بنابراین استادی که می تواند در دانشگاه آزاد به تکرار اندیشه های غربی بپردازد تأثیر خود را در باقی دانشگاه ها هم می گذارد


 نوشته شده توسط مجید در سه شنبه 89/6/16 و ساعت 4:35 عصر | نظرات دیگران()

به گزارش شبکه ایران، میرحسین موسوی که در یک سال گذشته به دلیل اعتراض های مردمی در اماکن عمومی حاضر نشده است، در پیامی کروبی را "یار شجاع مردم" نامیده و مدعی شده است که اعتراض های مردمی علیه وی "سازمان یافته" است.

وی در سخنانی جالب عنوان کرده که دشمن اصلی جمهوری اسلامی کروبی است نه اسرائیل: "اشغال قدس شریف و دشمنی با اسرئیل بهانه است دشمن واقعی اقتدارگرایان کروبی و شخصیتهای امثال او و سایر آزادیخواهان است."

موسوی از اعتراض ها به کروبی انتقاد کرده اما به تیراندازی نزدیکان کروبی به مردم و زخمی شدن دست کم 4 نفر از منتقدان اشاره ای نکرده است


 نوشته شده توسط مجید در شنبه 89/6/13 و ساعت 3:37 عصر | نظرات دیگران()

به گزارش مشرق، عصر دیروز جمعی از چهره های سیاسی جریان اصلاحات با حضور در منزل مهدی کروبی با وی ابراز همدردی کردند.

سید یاسر خمینی، نوه امام راحل (ره) نیز به همراه موسوی خوئینی ها در این جمع حضور یافته بود و طی سخنانی از کروبی دلجویی کرد.

وی که در این جمع با الفاظ تند و زننده ای علیه بسیج صحبت می کرد ، تجمع کنندگان مقابل منزل کروبی را یک مشت وحشی خطاب کرد و افزود: سکوت دیگر جایز نیست باید با این وحشی گری ها و این تجمعات سازماندهی شده ! مقابله شود.

سید یاسر خمینی در بخشی از سخنان خود پیشنهاد جالبی نیز به کروبی ارائه داد و گفت: شما می توانید به دلیل ناامنی و در اعتراض به این رویه به منزل ما در جماران بیایید!

وی در این دیدار بدون نام بردن از خاتمی و موسوی، افزود: در این برهه آقایان باید اختلافات را کنار بگذارند و وحدت خود را نشان دهند اما شنیده ام متاسفانه برخی ها که به آنها گفته شده برای دلجویی به اینجا (منزل کروبی) بیایند، اما هرکدام به بهانه ای از این کار امتناع کرده اند که این اصلا قابل قبول نیست.

گفتنی است برخی اطرافیان خاتمی پس از حوادث مقابل منزل کروبی، به خاتمی توصیه کرده بودند که برای دیدن کروبی به منزل وی برود که خاتمی این پیشنهاد را نپذیرفته است.


 نوشته شده توسط مجید در شنبه 89/6/13 و ساعت 3:36 عصر | نظرات دیگران()

به گزارش شبکه ایران، پس از آنکه جمعی از مردم در تجمعی اعتراض آمیز در مقابل منزل شیخ اصلاحات به مواضع ساختارشکنانه وی انتقاد کردند، مجمع روحانیون مبارز امروز در بیانیه‌ ای این اقدام را "رفتار جنایت آمیز" از سوی "عده‌ای تخریب‌گر" و "هتاک" نامیده و آن را به نیروهای انتظامی و امنیتی نسبت داده است.

این حزب سیاسی همچنین، کروبی را از "خدمتگزاران صدیق انقلاب" ، "روحانیت معظم"، "یار واقعی امام" و "دوستدار حق و عدل" دانسته است.
مجمع روحانیون که از آن به عنوان یکی از متهمان اصلی فتنه 88 نام برده شده، بدون اشاره به موضع گیری این حزب و شیخ اصلاحات علیه جمهوری اسلامی و آرمان های امام،  کروبی را "یار دیرین انقلاب" و "شخصیت رنج کشیده‌ای" توصیف کرده که عمر خود را در دفاع از آرمان های امام و انقلاب و خدمت به مردم صرف کرده است.
اما در حالی که منابع رسمی از شلیک بیش از 70 گلوله از سوی نزدیکان کروبی و زخمی کردن 4 معترض خبر می دهند، مجمع روحانیون، منتقدان کروبی را به "تیراندازی" متهم کرده است.

بیانیه های مجمع روحانیون مبارز در دفاع از رویکرد سران فتنه حالی منتشر می شود که درخواست ها از سوی بخشی از سیاسیون برای رسیدگی به اتهامات اعضای این حزب در فتنه 88 همچنان ادامه دارد.
گفتنی است دو شب پیش نزدیکان مهدی کروبی، به روی مردم معترض به شیخ اصلاحات آتش گشودند و 4 نفر را در مقابل منزل وی مجروح کردند.
هنوز مشخص نیست افراد ناشناسی که به روی معترضان کروبی آتش گشودند محافظان او بوده‌اند یا خیر.
تاکنون نیز خبری رسمی درباره هویت شلیک کنندگان و علت تیراندازی آنان به سمت مردم منتشر نشده است اما با توجه به بی سابقه بودن تیراندازی از این نوع، ورود نهادهای انتظامی و امنیتی به موضوع محتمل است.


 نوشته شده توسط مجید در شنبه 89/6/13 و ساعت 3:33 عصر | نظرات دیگران()

به گزارش باشگاه خبرنگاران یک روزنامه نگار لبنانی مرتبط با دیپلمات های غربی دردیدار با یک خبرنگار قدیمی ایرانی پرده از خبری برداشت که هم از استیصال غرب در برخورد با ایران حکایت دارد و هم سند دیگری است بر خط گیری راهبردی جریان فتنه از غرب.

این روزنامه نگار لبنانی با اشاره به اقدامات موثر ایران در رویارویی با پروژه تحریم اقتصادی غرب به ویژه در مورد بنزین که در ابتدا تصور می شد پاشنه آشیل ایران است می گوید:غربی ها اخیرا توسط یکی از نزدیکان سران فتنه به او پیغام دادند که با توجه به مشکلاتی بر سر اجرای تحریم های ضد ایرانی وجود دارد آنها تمایل دارند که پیش از اعلام شکست قطعی آن به نوعی ابتکار عمل را بدست بگیرند و خود به بهانه ای این پروژه را کنار بگذارند و به همین دلیل بهتر است که یکی از سران فتنه طی درخواستی از سران کشورهای غربی بخواهد که تحریم های ضد ایرانی را تعدیل کنند تا با این اقدام هم اپوزوسیون تقویت شود و هم کاری کنند که آبرو و حیثیت غرب در این ماجرا از بین نرود.

دیپلمات های غربی به این روزنامه نگار لبنانی چنین گفتند: با توجه به اینکه جریان شکست خورده در انتخابات ریاست جمهوری در ایران به طور کامل جمعیت حامی  و مردمی خود را از دست داده است واسطه شدن سران فتنه در مورد تعدیل تحریم های ضد ایرانی باعث ایجاد وجهه برای این جریان و امید بخشیدن به اندک هواداران آن در ایران می شود و و نشان می دهد سران فتنه از این سطح از قدرت برخوردارند که تحریم ها را تعدیل کنند.

این روزنامه نگار لبنانی تاکید کرد: عنصر مشاور و امین یکی از سران فتنه به وی فشار آورده است تا این نامه خطاب به مقامات غربی نوشته شود و با توجه به اینکه رییس جمهوری ایران محمود احمدی نژاد راهی نیویورک است این خبر می تواند این سفر را همزمان با شکست پروژه ضد ایرانی دیگر غرب تحت الشعاع قرار دهد. 

این روزنامه نگار لبنانی همچنین اعلام کرده در صورت لزوم نام خود و دیپلمات های غربی را فاش خواهد کرد.

گفتنی است دقایقی پس از پایان راهپیمایی روز قدس و انتشار تصاویر آن روشن شد که جریان فتنه جمعیت حامی و مردمی خود را کاملا از دست داده است و اقتدار نظام اسلامی ایران یکبار دیگر غرب و عناصر داخلی اش را در انزوا قرار داده است.


 نوشته شده توسط مجید در شنبه 89/6/13 و ساعت 3:33 عصر | نظرات دیگران()

جمعی از طرفداران میرحسین موسوی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 88 امروز  29 خرداد 1428 در میدان ونک تجمع کردند. دراین مراسم یکی از طرفداران سالخورده مهندس میرحسین موسوی خاطراتی را از دوران رقابت‌های انتخاباتی برای نوه‌های طرفداران فقید آقای موسوی تعریف کرد.
او گفت: "آن روزها یک جایی بود به اسم وزارت کشور که ما همان موقع هم به رسمیت نمی‌شناختیمش. آن وزارت کشور شایع کرده‌بود آقای مهندس سیزده میلیون رای دارد. در حالی که همان موقع خیلی‌ها بودند که اسم‌شان حسین بود یا زهرا. آیا ممکن بود آنها بیایند و میرحسین را بگذارند و به کسی که اسمش محمود است رای بدهند؟"

این طرفدار موسوی ادامه داد: "البته اسم خود من محمود است ولی چون همسایه سمت راست ما لر بود و همسایه‌ دست‌ چپ‌مان آذری و خانمم هم، همنام خانم زهرا رهنورد همسر آقای مهندس بود خانوادگی تصمیم گرفتیم به مهندس رای بدهیم."

در اینجا حضار به مدت بسیار زیادی برای سخنران کف زدند. وی سپس افزود:"حالا شما حساب کنید چقدر آدم مثل ما بودند که یا نام خودشان حسین بود، یا نام همسرشان زهرا، یا همسایه سمت راستشان لر بود و یا همسایه سمت چپ‌شان آذری. هیچ کدام از اینها که نمی‌آمدند مهندس را ول کنند وبه احمدی نژاد رای بدهند."

وی ادامه داد:" ما رفتیم و این افراد را سرشماری کردیم و دیدیم اگر فقط رای همین افراد به میرحسین محاسبه می‌شد، او با فاصله بیش از میلیونها رای رئیس‌جمهور می شد.

وی خاطرنشان کرد: ما این آمار را به شورای نگهبان داده‌ایم ولی آنها با یک حرکت ضددموکراتیک نپذیرفتند. وی سپس افزود: همان موقع هم عده‌ای از طرفدارنماهای آقای کروبی این شبهه را مطرح کردند که اگر رای‌دادن براساس فارس و لر و ترک و کرد و... باشد در میان لرها آقای کروبی باید رای می‌آورد. به همین خاطر ما یک مصاحبه گرفتیم با آقای کروبی و ایشان تاکید کردند که ما با آقای مهندس این حرفها را نداریم و این شبهه‌ها از طرف یک سری طرفدارنماها مطرح شده‌است و ما هم اسناد ارتباط این طرفدارنماها با احمدی‌نژاد را منتشر کردیم. ولی دادگاه بجای این که با این طرفدارنماها برخورد کند رفت و یقه چند تا جوان نازنین را که سهم خودشان را از پول نفت در خیابانها آتش زده بودند گرفت.

در ادامه مراسم یکی از شهدای گمنام حادثه کوی دانشگاه به بیان خاطراتی از دوران شهادتش پرداخت. او با اشاره به این که خیلی‌ها از او می‌پرسند "تو چطور شهیدی هستی که زنده‌ای"، افزود: "من باید به این عده بگویم که مگر اسرای ما بعد از هشت سال که از اسارتشان گذشته بود، به آغوش میهن برنگشتند؟ من هم بعد از مدت کمتری که از شهادتم گذشت و آبها ازآسیاب افتاد به آغوش میهن برگشتم. یعنی شما فکر می‌کنید شهید از اسیر کمتر است که نتواند به آغوش میهن بازگردد."

این شهید گمنام سپس در پاسخ به اصرار حضار که درخواست می‌کردند حالا که چهل سال از ماجرا گذشته خودش را از گمنامی دربیاورد، گفت: هرگز!!

در پایان مراسم هم حضار برای زنده کردن یاد دوره انتخابات بر این نکته که "ادب مرد به ز دولت اوست" تاکید کردند و ده دقیقه‌ای فحش‌دادند و سپس بصورت آرام میدان را ترک کردند. مراسم مشابهی قرار است فردا در میدان تجریش برگزار شود. این مراسم هر روزه از چهل سال پیش ادامه دارد


 نوشته شده توسط مجید در جمعه 89/6/12 و ساعت 12:47 عصر | نظرات دیگران()

به گزارش شبکه ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، منابع آگاه و شاهدان عینی اعلام کردند فردی مسلح از منزل کروبی بیرون آمده و به سوی تجمع کنندگان که به مواضع اخیر کروبی که همسو با ضد انقلاب بوده اعتراض داشتند حمله و تیر اندازی کرده و در این تیر اندازی 4 نفر مورد اصابت گلوله قرار گرفتند که از حال این افراد تا این لحظه خبری در دست نیست. 


 نوشته شده توسط مجید در جمعه 89/6/12 و ساعت 12:33 عصر | نظرات دیگران()


 نوشته شده توسط مجید در پنج شنبه 89/6/11 و ساعت 7:36 عصر | نظرات دیگران()

به گزارش جهان این دو که در میان مردم ایران به بازیگران فتنه شناخته می شوند بدون اشاره به حوادث سال گذشته در روز قدس و بی حرمتی عده ای فریب خورده و مغرض در منحرف کردن روز حمایت از مردم مظلوم فلسطین گفتند:روز قدس تبلور حمایت مردم آزاده از ملتی مظلوم است که از سرزمین مادری خود رانده شدند و در خلال این مدت رنج ها و مشقت های بسیاری را متحمل گردیدندحمایت از مسلمانان و ملت های مظلوم بویژه ملت فلسطین همواره مورد توجه ملت بزرگ ایران و امام خمینی بوده است.
 
موسوی و کروبی در این دیدار به صورت تلویحی و با تاخیر یک ساله از شعار نه غزه و نه لبنان اعلام برائت کردند و روز قدس را خواسته برحق مسلمین و حضرت امام دانستند:روز قدس تبلور حمایت مردم آزاده از ملتی مظلوم است که از سرزمین مادری خود رانده شدند و در خلال این مدت رنج ها و مشقت های بسیاری را متحمل گردیدند ملت مظلوم فلسطین علیرغم تصویب قطعنامه های متعدد از سوی سازمان ملل متحد و عدم تمکین رژیم اشغالگر هنوز نتوانسته حق طبیعی خود را کسب نماید. قانون اساسی در اصل ??? استقلال و آزادی را حق همه مردم جهان میداند و در عین خودداری از هرگونه دخالت در امور داخلی ملت های دیگر، از مبارزات حق طلبانه ملت های مظلوم حمایت می کند. پرواضح است وضعیت های ایجاد شده در اثر تجاوز در دنیای امروز به رسمیت شناخته نشده و نخواهد شد. همانطور که مجمع عمومی سازمان ملل مطابق اصول اساسی حقوق بین الملل مکررا اعلام کرده است کسب اراضی با استفاده از زور مشروع نیست. لذا با تاکید بر اصل حق تعین سرنوشت از مبارزه حق طلبانه فلسطینیان و تمام تلاش های صادقانه ای که در جهت دستیابی و احیای حقوق این ملت صورت گیرد حمایت می کنیم و بر این باوریم که با ایجاد بستری مناسب و با مشارکت همه مردم فلسطین اعم از مسلمان، یهودی و مسیحی (حق رای برابر) در یک پروسه سالم و عادلانه می توان آینده این سرزمین کهن و تاریخی را تعین کنند و پیروان ادیان الهی در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند.


 نوشته شده توسط مجید در پنج شنبه 89/6/11 و ساعت 7:34 عصر | نظرات دیگران()
<      1   2   3   4   5   >>   >
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 26
بازدید دیروز: 35
مجموع بازدیدها: 396780
جستجو در صفحه

لوگوی دوستان
خبر نامه
 
> دانشجویان حامی جبهه پایداری - حامیان جبهه پایداری در فضای مجازی